αρχική σελίδα
Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2020
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password
 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Στήριξε το μέλλον σου στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα
09/07/2010
ΠΗΓΗ:ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Τοποθέτηση Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας
κ. Γιώργου Καραμπάτου στην Εκδήλωση με θέμα:
“Στήριξε το μέλλον σου στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα ”

Ξενοδοχείο Pharae Palace (παραλία Καλαμάτας), 7 Ιουλίου 2010, ώρα 19.00

Φίλες και Φίλοι,

Ήρθε η στιγμή που η δραστηριοποίηση όλων μας είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Όλοι μας βιώνουμε τη δύσκολη περίοδο που περνάει η πατρίδα μας, η περιοχή μας, αλλά και ο καθένας μας προσωπικά. Η αγορά έχει αλλάξει, με βασικά δεδομένα την πτώση της κατανάλωσης και την αλλαγή της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Αυτή τη δύσκολη περίοδο, οι περισσότερες εμπορικές επιχειρήσεις της Μεσσηνίας αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα επιβίωσης. Όμως, η συρρίκνωση της τοπικής αγοράς συμπαρασύρει και την ποιότητα ζωής πολλών συμπολιτών μας, που είναι άμεσα ή έμμεσα συνδεδεμένη με τις τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις. Το φαινόμενο αυτό έχει ως συνέπεια, την ανασφάλεια του μεγαλύτερου μέρους της τοπικής κοινωνίας, γιατί το εμπόριο είναι ο βασικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση. Πολλοί επιχειρηματίες βρίσκονται ήδη σε αδιέξοδο.

Επίσης κατά τη διάρκεια των κρίσεων παρατηρείται μια αλλαγή συμπεριφοράς του καταναλωτή. Η στροφή στις μάρκες, η μείωση των δαπανών για κατανάλωση, η επιλογή φθηνότερων προϊόντων καθώς και των υποκατάστατων. Οι κυριότεροι λόγοι που οδηγούν σε αυτή την αλλαγή είναι οι εξής:

(1) Παρακίνηση
(2) Αντίληψη, που είναι πνευματική διαδικασία της αντίληψης, γνώσης και κρίσης, η οποία δίνει την ικανότητα σε ένα άτομο να αντιληφθεί, να κατανοήσει και να εξηγήσει τον κόσμο που τον περιβάλλει
(3) Καθοδηγητές κοινής γνώμης και ομάδες αναφοράς, που είναι άτομα που λόγω της θέσης ή των γνώσεων τους μπορούν να καθοδηγούν μία ομάδα ατόμων ή ένα κοινό
(4) ΜΜΕ
(5) Άγχος – Φόβος - Ανησυχία

Στην αντιμετώπιση αυτής της μεγάλης πολυπλοκότητας φιλοδοξεί να συμβάλει καθοριστικά η εκστρατεία του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας, της οποίας o σχεδιασμός θα ολοκληρωθεί με τη ΔΙΚΗ ΣΑΣ συμμετοχή. Με την εκστρατεία τόνωσης και ανάπτυξης του τοπικού εμπορίου συντάσσονται και οι μαθητές του νομού μας, δεδομένου, ότι αυτή αποτέλεσε τον τίτλο του ετήσιου θεατρικού τους έργου. Οι μαθητές μας συνειδητοποίησαν την αμφίδρομη σχέση Τοπικής Κοινωνίας και Τοπικής Αγοράς, και πρότειναν το περιεκτικό σύνθημα της εκστρατείας μας “Στήριξε το μέλλον σου στηρίζοντας τα τοπικά καταστήματα”.

Αλλά για να έχει θετικό αποτέλεσμα η προσπάθεια μας θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα ίδια εργαλεία που χρησιμοποιούν αυτοί που μας κλέβουν τους πελάτες και αυτό το εργαλείο είναι το ‘ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ’, με σκοπό να διαμορφώσουμε μια συναντίληψη με τους καταναλωτές και ένα πρότυπο συμπεριφοράς.

Παλιότερα, οι άνθρωποι του μάρκετινγκ μπορούσαν να καταλάβουν και να μάθουν τους πελάτες τους από την καθημερινή τους εμπειρία κατά την πώληση σ` αυτούς. Αλλά η ανάπτυξη του μεγέθους των επιχειρήσεων και των αγορών έχει υποχρεώσει τους μάνατζερς να χάσουν την άμεση επαφή με τους πελάτες τους, μια και η άμεση επαφή έγινε αδύνατη. Έτσι οι μάνατζερς των πολυεθνικών για τη λήψη αποφάσεων στράφηκαν ήδη προς την έρευνα συμπεριφοράς του καταναλωτή, προσπαθώντας να μάθουν ποιος αγοράζει, πώς αγοράζει, πότε αγοράζει, που αγοράζει και γιατί αγοράζει ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης, όπως η σημερινή.

Αντίθετα οι μικρές επιχειρήσεις τα τοπικά καταστήματα θεωρώντας αυτονόητο τη στήριξη των επιχειρήσεών τους από τους καταναλωτές –στη λογική της τοπικής ανάπτυξης– έχασαν πολύτιμο χρόνο και παρέδωσαν χωρίς μάχη την πελατεία τους στα πολυεθνικά συμφέροντα και στο παραεμπόριο.

Σ’ αυτό το περιβάλλον και εν μέσω της κρίσης καλούμεθα να αξιοποιήσουμε τα ίδια εργαλεία θέτοντας στο κέντρο του ενδιαφέροντος μας την ερώτηση: τους ενδιαφέρον βρίσκεται η ερώτηση:

πώς οι καταναλωτές ανταποκρίνονται στα διάφορα ερεθίσματα του μάρκετινγκ για να δημιουργήσουμε τα αντίστοιχα εργαλεία και καταναλωτικές συνήθειες προς όφελος των αγοραστών και των μεσσηνιακών επιχειρήσεων.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγάλες επιχειρήσεις με τη βοήθεια ακαδημαϊκών και ειδικών στο μάρκετινγκ (μιξ), επενδύουν πολύ χρόνο και κόπο και χρήμα στην έρευνα της σχέσης μεταξύ του ερεθίσματος του μάρκετινγκ και της απόκρισης τον καταναλωτή.

Τα ερεθίσματα αυτά προέρχονται από τα στοιχεία του μάρκετινγκ (μιξ), δηλαδή προϊόν, τιμή, τοποθέτηση και προώθηση και από κύριες δυνάμεις και περιστατικά στο περιβάλλον του αγοραστή – καταναλωτή – όπως, οικονομικά, τεχνολογικά, πολιτιστικά και κοινωνικά.

Όλα αυτά τα ερεθίσματα φανταστείτε να φυλάσσονται σ’ ένα "μαύρο κουτί" των αγοραστών και παράγουν ένα πλέγμα από φανερές πλέον αποκρίσεις του αγοραστή, όπως είναι τα δικαιώματα επιλογής τον προϊόντος μάρκας, εμπόρου, χρόνου και ποσού αγοράς.
 
Το “μαύρο κουτί” δηλαδή είναι το μυαλό, η σκέψη του καταναλωτή.

Το έργο των ανθρώπων του μάρκετινγκ είναι να καταλάβουν τι συμβαίνει στο "μαύρο κουτί" των αγοραστών μεταξύ ερεθίσματος και απόκρισης.

Άρα, το μαύρο κουτί περιέχει τα χαρακτηριστικά των αγοραστών που ασκούν σημαντική επίδραση στο πώς αυτός ή αυτή αντιλαμβάνονται και αντιδρούν στο ερέθισμα και τις ψυχολογικές διεργασίες που οδηγούν στην λήψη της απόφασης για την αγορά.

Και να λοιπόν σήμερα το Επιμελητήριο Μεσσηνίας με την βοήθεια της εταιρείας Black Box και των στελεχών της, του κ. Φώτη Λαζάρου και Χρήστου Ιστόριου, θα μάθουμε τι περιέχει το ‘Μαύρο Κουτί’ των καταναλωτών της Μεσσηνίας και τα ερεθίσματα για να στρέψουμε το καταναλωτικό τους ενδιαφέρον προς τις τοπικές Μεσσηνιακές επιχειρήσεις.

Για την επιτυχή έκβαση αυτής της προσπάθειας θα πρέπει το δικό μας σχέδιο Marketing:

(α) να δημιουργεί κοινά οφέλη για τις επιχειρήσεις, τους καταναλωτές και τον νομό γενικότερα,
(β) να μπορεί να υποστηριχθεί από τους περισσότερους τοπικούς φορείς,
(γ) να είναι εύκολα κατανοητό και να εμπνέει εμπιστοσύνη
(δ) να διαθέτει απλή διαδικασία εφαρμογής και λειτουργίας και
(ε) να είναι αποτελεσματικό και εύκολα ελέγξιμο και μετρήσιμο.

Το εγχείρημα μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επικοινωνιακή καμπάνια, η οποία θα διεξαχθεί σε μεσσηνιακό επίπεδο και θα διαρκέσει αρκετούς μήνες.

Επίσης θα περιλαμβάνει:

  • στοχευμένες ενέργειες τόνωσης του εμπορίου,
  • δράσεις που θα προσανατολίζουν ανάλογα τον καταναλωτή,
  • προγράμματα εκπαίδευσης και στήριξης επιχειρηματικών δράσεων και κλάδων μέσα από πρωτότυπη γνώση και εμπειρία,
  • ειδική μέριμνα για ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες.

Το όλο εγχείρημα ξεκινά τον Σεπτέμβριο, ενώ ως τότε θα λαμβάνουν χώρα ανοιχτές συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους φορείς, για να κατανοήσουν την ανάγκη για συνέργιες, με στόχο «να μην αφήσουμε ούτε ένα ευρώ να φύγει εκτός Μεσσηνίας»

Ευχαριστώ.


Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Help Desk
Έκδοση Πιστοποιητικών
Πληρωμή Συνδρομών
Καρτέλα Μέλους
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια