αρχική σελίδα
Κυριακή, 20 Σεπτεβρίου 2020
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password
 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Νέα Στρατηγική για την εξωστρέφεια
14/12/2010
ΠΗΓΗ:ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Επιστολή του Προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας προς τον Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας.

 

Κύριε Υπουργέ,

Στη συνέχεια των δηλώσεών σας, αλλά και των απόψεων, που έχουν κατά καιρούς εκφράσει επί του θέματος όλοι οι αντιπροσωπευτικοί φορείς, συμπεριλαμβανομένου του Επιμελητηρίου μας, σημειώνουμε τα ακόλουθα:

1.    Ασφαλώς το νέο πλαίσιο στρατηγικής, που εξαγγείλατε έχει πολλά ενδιαφέροντα και θετικά σημεία, δεν παύει, όμως, να συνίσταται ακόμη σε προθέσεις, που θα πρέπει να δούμε με ποιο τρόπο λειτουργούν στην πράξη. Για παράδειγμα, πώς θα αναδιοργανωθεί ο ΟΠΕ, ο οποίος μέχρι σήμερα υπήρξε ένας φορέας με υψηλότατο λειτουργικό κόστος, δυσανάλογο με τα αποτελέσματά του, ή πώς θα επιτευχθεί η ενιαία παρουσία και δράση των τομέων των Εξαγωγών, των Επενδύσεων και του Τουρισμού, χωρίς απώλεια της εξειδικευμένης εικόνας, που ο κάθε τομέας έχει ανάγκη, και κυρίως ο Τουρισμός.

2.    Επιθυμούμε να τονίσουμε, ότι η όποια στρατηγική, όσο στοχευμένη κι αν είναι, θα πρέπει να προϋποθέτει την άρση των υφιστάμενων αντικινήτρων (χρονοβόρες διαδικασίες εξαγωγών, μη ανταποδοτικά κόστη, καθυστέρηση στην επιστροφή του ΦΠΑ, στενόμυαλη αντιμετώπιση των επαγγελματικών δαπανών, που προετοιμάζουν τις εξαγωγές, εκ μέρους των κατά τόπους εφοριών κ.λπ.), κάτι που επίσης θα κριθεί στην πράξη, αλλά που προδιαγράφει την επιτυχία ή αποτυχία των προσπαθειών και ιδιαίτερα της προσπάθειας αύξησης των εξαγωγικών επιχειρήσεων.

3.    Η συμμετοχή των εξαγωγικών επιχειρήσεων στις εκθέσεις υπό την σκέπη του ΟΠΕ δεν είναι πάντα εφικτή ή σκόπιμη. Υπάρχουν για παράδειγμα περιπτώσεις, που μια τυποποιητική εξαγωγική επιχείρηση της περιφέρειας επιδιώκει διείσδυση σε μικρές στοχευμένες αγορές, οι εκθέσεις των οποίων δεν ενδιαφέρουν τον ΟΠΕ, ενώ αντίθετα η εν λόγω επιχείρηση, ιδιαίτερα αν είναι ΜμΕ, δεν ενδιαφέρεται να μετάσχει σε εκθέσεις μεγάλων αγορών, όπου ο ανταγωνισμός περιορίζει δραματικά τα περιθώρια επιτυχούς παρουσίας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα έπρεπε η εν λόγω επιχείρηση να μπορεί, υποβάλλοντας σχετικό πλήρη φάκελο, να επιδοτείται για τη συμμετοχή της.

4.    Θεωρούμε σημαντικό τον προγραμματισμό της δράσης του ΟΠΕ στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής και πιστεύουμε, ότι θα πρέπει να εξασφαλιστεί και στο θέμα αυτό διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς και δη με τα επιμελητήρια, τα οποία, σωστά κατά τη γνώμη μας, καλούνται να συμμετάσχουν στην εφαρμογή της νέας στρατηγικής.


Με εκτίμηση,


Γεώργιος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας

 

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Help Desk
Έκδοση Πιστοποιητικών
Πληρωμή Συνδρομών
Καρτέλα Μέλους
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια