αρχική σελίδα
Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password
 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ   /   ΘΕΣΕΙΣ - ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Παρουσίαση της νέας κυκλοφοριακής μελέτης
08/03/2010
ΠΗΓΗ:Επιμελητήριο Μεσσηνίας

Επιστολή του Προέδρου Επιμελητηρίου Μεσσηνίας προς τον Δήμαρχο Καλαμάτας & Πρόεδρο ΤΕΔΚ Ν. Μεσσηνίας.

 

Κύριε Δήμαρχε,

Ενόψει της παρουσίασης της ανασυνταγμένης κυκλοφοριακής μελέτης της πόλης μας περί τα μέσα Απριλίου, θα θέλαμε να θέσουμε υπ’ όψιν σας προβληματισμούς που άπτονται του εν λόγω θέματος και θα παρακαλούσαμε τόσο εσάς όσο και το Δημοτικό Συμβούλιο να αποτελέσουν βάση για τον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό ανάπτυξης της πόλης μας και κατ’ επέκταση της Μεσσηνίας.

Ο κ. Ζέκος είναι γνωστός στην πόλη μας επιστήμονας και πιστεύουμε ότι η μελέτη του θα είναι πλήρης και τεκμηριωμένη, εφόσον βέβαια αποφυγούν παρεμβάσεις και δεσμεύσεις μικροπολιτικού χαρακτήρα.

Θεωρούμε, εντούτοις, απαραίτητο να σημειώσουμε, ότι, για μας, και προκειμένου για μια πόλη με σημαντικές ευκαιρίες και προοπτικές, όπως αυτές που ανοίγονται σταδιακά για την Καλαμάτα, σε σχέση με τον δυνητικό ρόλο της στη σύνδεση της Πελοποννήσου, της Χώρας μας και της Ευρώπης με τη Βόρεια Αφρική και την Ανατολική Μεσόγειο, η όποια κυκλοφοριακή μελέτη δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στις οδικές μεταφορές, στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και στις πεζοδρομήσεις.

Η κυρίαρχη τάση οργάνωσης του μεταφορικού συστήματος στην Ευρώπη και τις όμορες ευρύτερες περιφέρειες βασίζεται στην ανάπτυξη των «συνδυασμένων μεταφορών», ήτοι των μεταφορικών αλυσίδων με χρήση θαλάσσιων ή/και σιδηροδρομικών μέσων ως εναλλακτικών διαδρομών στις από πόρτα σε πόρτα οδικές. Αυτή η οργανωτική μορφή ανταποκρίνεται τόσο στις τεχνικές και οικονομικές αναγκαιότητες (μεγάλες χωρητικότητες μέσων μεταφοράς σε σχέση με το απλό φορτηγό, παράκαμψη κορεσμένων οδικών αξόνων, οικονομίες κλίμακας) όσο και σε πολιτικές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές αναγκαιότητες (μεταφορές φιλικότερες προς το περιβάλλον, μείωση ατυχημάτων και γενικότερα μείωση του «κοινωνικού» κόστους της οδικής μεταφοράς).

Σε σχέση με αυτές τις διεθνείς τάσεις, η Καλαμάτα είναι η μία μοναδικά «προικισμένη» γεωγραφικά και από άποψη δικτύων υποδομής περιοχή στην Ελλάδα, ικανή να αποτελέσει σημαντικό εθνικό και υπερεθνικό κόμβο μεταφορών. Η Καλαμάτα διαθέτει λιμάνι, σιδηροδρομική σύνδεση και αεροδρόμιο, ενώ φυσικά ο δυτικός οδικός άξονας (Ιόνια οδός-Ολυμπία οδός) και ή ολοκλήρωση της εθνικής οδού Τρίπολη-Καλαμάτα, διασφαλίζουν την περιφερειακή και εθνική/διεθνή οδική ένταξη της περιοχής.

Επομένως, η Καλαμάτα και κατ’ επέκταση η Μεσσηνίας –ιδιαίτερα μετά την ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου- αποτελεί σπάνια περίπτωση προσπέλασης σε όλα τα μέσα μεταφοράς και δυνατότητας ανάπτυξης πόλου συνδυασμένων μεταφορών. Η παραπάνω συλλογιστική δεν περιορίζεται μόνο στην ανάπτυξη ανταγωνιστικών μεταφορικών συστημάτων, με αυτονόητα οφέλη για την περιοχή. Αλλά, εξασφαλίζει, ότι το μεταφορικό σύστημα θα αποτελέσει «εργαλείο» για την προσέλκυση και ανάπτυξη και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων. Η ανάπτυξη της συνδυασμένης μεταφοράς διαμορφώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις προσέλκυσης νέων επενδύσεων και οικονομικών δραστηριοτήτων σχετικών με τη διαμετακόμιση, την οργάνωση του μεσογειακού εμπορίου, την τυποποίηση προϊόντων, τη συναρμολόγηση και τελειοποίηση τελικών προϊόντων, τις οργανωτικές υποστηρικτικές υπηρεσίες κ.λπ..

Με τον τρόπο αυτό διαφοροποιείται η τοπική οικονομία, αναπτύσσει ταυτόχρονα πολλές παραγωγικές δραστηριότητες και αποφεύγει την απόλυτη εξάρτηση από τον Τουρισμό, που λόγω της ευαισθησίας του σε διεθνείς και εσωτερικές πολιτικοοικονομικές διακυμάνσεις, οδηγεί σταδιακά την περιοχή μας σε μια κάθε άλλο παρά ασφαλή «μονοκαλλιέργεια» .

Μια τέτοια, λοιπόν, προσέγγιση αναμένουμε να δούμε στην ανασυνταγμένη μελέτη του κυκλοφοριακού της πόλης μας: μια προσέγγιση, που δεν θα περιορίζεται μόνο σε ικανοποιητικές, έστω, εσωτερικές οδικές ρυθμίσεις, πεζοδρομήσεις και ποδηλατόδρομους, αλλά που θα αξιοποιεί τις δυνατότητες συνδυασμένης χρήσης της οδικής, σιδηροδρομικής, αεροπορικής και θαλάσσιας προσπέλασης, που η πόλη μας διαθέτει (αναμένοντας φυσικά την προγραμματισμένη αναβάθμισή τους), με στόχο τη μετατροπή της σε υπερεθνικό κόμβο μεταφορών και την, μέσω αυτής, περιφερειακή ανάπτυξη ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής στο πλαίσιο του μητροπολιτικού της ρόλου.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Καραμπάτος
Πρόεδρος Επιμελητηρίου Μεσσηνίας

 

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Ηλεκτρονικές Προμήθειες
Προϊόντα (RFI/B2C)
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Help Desk
Έκδοση Πιστοποιητικών
Πληρωμή Συνδρομών
Καρτέλα Μέλους
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια