αρχική σελίδα
Τρίτη, 24 Μαϊου 2022
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password
 
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Δύο Καλαματιανοί βοηθούν κόντρα στη γραφειοκρατία μέσα από ιστοσελίδα που έστησαν
13/02/2012
ΠΗΓΗ:ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

(Πηγή Εφημ. "Ελευθερία" - Ρεπορτάζ: Νικολέττα Κολλυβάρη)

Μια μεγάλη ταλαιπωρία με το Δημόσιο κατέληξε σε μια δημιουργική ιδέα για να αποφύγουμε εμείς τις παγίδες της γραφειοκρατίας. Ο λόγος για την ιστοσελίδα "www.dikaiologitika.gr " που έστησαν πριν από εννέα μήνες οι Σωτήρης Μπέσκος και Κώστας Καραπαπάς, οι οποίοι δεσμεύονται ότι θα μας γλιτώσουν χρόνο και ταλαιπωρία στις συνδιαλλαγές μας με το Δημόσιο. Εμείς αυτό που έχουμε να κάνουμε είναι να στείλουμε το ερώτημα μας με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και οι δύο Καλαματιανοί αναλαμβάνουν να ψάξουν για εμάς, και χωρίς κανένα χρηματικό αντίτιμο, τα δικαιολογητικά για να στήσουμε μια επιχείρηση, να συμμετάσχουμε σε ένα διαγωνισμό ή απλά να ενημερωθούμε για τα δικαιώματά μας. Η ιδέα γεννήθηκε όπως είπε ο Κώστας στην "Ε" όταν «κάποια στιγμή θέλαμε να λύσουμε μια προσωπική μας υπόθεση». Και αυτό που βίωσαν ήταν «4 επισκέψεις για μια δουλειά, η οποία απαιτούσε ένα τέταρτο. Τίποτα παρα¬πάνω. Τέσσερις επισκέψεις, 4 μεροκάματα ουσιαστικά για να κάνεις μια δουλειά, ενός 15λεπτου». Σκέφτηκαν, λοιπόν, να φτιάξουν κάτι που θα δίνει μια λύση στην ταλαιπωρία των άλλων.
«Αυτό που εμείς θέλαμε να κάνουμε ήταν και το πιο απλό που θα μπορούσαμε: Να δώσουμε στον άλλον αυτό που χρειάζεται για να είναι έτοιμος εκεί που θα πάει. Αυτός που θέλει να κάνει μια διαδικασία να ξέρει ότι χρειάζεται αυτά τα χαρτιά για να εξυπηρετηθεί γρήγορα», είπε ο Σωτήρης.

«ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ»
Αυτό που τους εντυπωσίασε μπλέκοντας σε αυτή τη διαδικασία ήταν «πόσο πολύπλοκα κάνει αρκετά πράγματα το Δημόσιο, χωρίς ουσιαστικά να εξυπηρετούν τον πολίτη», τόνισε ο Σωτήρης, αν και ο Κώστας έχει δει κάποιες προσπάθειες βελτίωσης όπως η διαδικασία ίδρυσης επιχειρήσεων με μια στάση. Πάντως, όπως τόνισαν, αυτό που λένε ότι η ελληνική γραφειοκρατία είναι αγκάθι «είναι λίγο!», είπε ο Σωτήρης και έφερε ως παράδειγμα μια περίπτωση «που έπρεπε κάποιος να τρέξει για 50 ή 60 έγγραφα για να φτιάξει ένα εργοστάσιο, και είχε προθεσμία 2 μηνών». Η επένδυση, τελικά, δεν προχώρησε και όπως διαπιστώνουν είναι και ένας από τους κυριότερους λόγους, που παρά τα όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθόλου απορρόφηση του ΕΣΠΑ», και πρόσθεσε ο Σωτήρης: «Όταν θέλεις δύο μήνες να αφήσεις τη δουλειά σου, όλες τις προσωπικές σου υποχρεώσεις για να τρέξεις να μαζέψεις αυτά τα χαρτιά -κι αν θα πάρεις την επιδότηση- απογοητεύεσαι».

Πάντως, ενδιαφέρον για το πως μπορεί να στηθεί μια μικρή επιχείρηση υπάρχει και το τελευταίο διάστημα είναι έντονο, «λόγω της υψηλής ανεργίας», όπως επεσήμαναν. «Αυτό που προσέχουμε τις τελευταίες μέρες είναι ότι ο άλλος προσπαθεί να βρει μια δίοδο να βγάλει κάποια χρήματα. Και προσπαθεί να δει πώς μπορεί να ανοίξει μια επιχείρηση μικρή, χωρίς μεγάλο κόστος», είπαν.

HOT SPOT TO ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ
Όσο για τα περισσότερα ερωτήματα που λαμβάνουν τον τελευταίο καιρό, «hot spot είναι το ειδικό τέλος ακινήτων», είπε ο Κώστας και πρόσθεσε ότι τα ερωτήματα έχουν κυρίως να κά¬νουν με το ποιες κατηγορίες δικαιούνται απαλλαγής από το φόρο. Επίσης, «το εργόσημο το οποίο πρέπει να είναι μια πολύ εύκολη διαδικασία, είναι τρομερά δύσκολο να υπολογιστεί και πολύς κόσμος ρωτά γι' αυτό» - ενώ ερωτήσεις που αφορούν ασφαλιστικά δικαιώματα και τη δυνατότητα συνταξιοδότησης «έχουν πολύ μεγάλη πέραση και δεν σταματούν να ρωτούν». Εντύπωση έκανε πάντως και στους δύο ότι οι περισσότεροι, συμπεριλαμβα¬νομένων και των ιδίων, όταν πρωτοξεκίνησαν, δεν γνωρίζουμε τι δικαιώματα έχουμε π.χ. όπως είπε ο Κώστας, «Σε μια περίπτωση μπορούσε ένας από τους ερωτώμενους να παίρνει επίδομα ανεργίας και δεν το είχε πάρει ποτέ γιατί δεν το ήξερε».

Πόσο χρόνο, όμως, χρειάζονται για να απαντήσουν σε ένα ερώτημα που θα τους στείλουμε; «Ανάλογα με το πόσο πολύπλοκο είναι ένα ερώτημα, εξαρτάται και ο χρόνος για να απαντηθεί. Υπάρχουν και αιτήματα που δεν έχουν απαντηθεί γιατί παραήταν πολύπλοκα», είπαν. Και πρόσθεσαν: «Λόγω του φόρτου εργασίας του δικού μας, γιατί έχουμε και τις δουλειές μας, χρειάζονται δυο μέρες συνήθως». Μια απαιτητική ερώτηση μπορεί να τους πάρει και 5 ώρες ψαξίματος.

ΕΞΙ ΜΕ ΕΠΤΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ
Κάθε μέρα το "dikaiologitika.gr" δέχεται σύμφωνα με τους ιδρυτές του 6 με 7.000 επισκέψεις. «Μεγάλη αύξηση επισκέψεων είχαμε από τον Αύγουστο και μετά, με την προ¬κήρυξη της Πυροσβεστικής. Εκεί έγινε το μεγάλο μπαμ», σημείωσαν. Και πρόσθεσαν: «Κάποιοι από αυτούς που μπήκαν εμπιστεύονται το σάιτ και θα μπουν και δεύτερη και τρίτη φορά μέσα στην εβδομάδα για να δουν κάποια νέα προκήρυξη ή διαδικασία που θα τους φανεί χρήσιμη». Οι πιο πολλές επισκέψεις όπως είπαν είναι από Αθήνα και Θεσσαλονίκη. «Σε μια επαρχιακή πόλη όπως η Καλαμάτα μπορεί κάποιος να πάει στην υπηρεσία και να ρωτήσει».

Όσον αφορά τι προσδοκίες έχουν για το μέλλον: «Να γίνει το σάιτ όσο καλύτερο γίνεται και πιο χρηστικό», είπαν ενώ καταλήγοντας ο Σωτήρης σημείωσε: «Θα ήταν βοήθεια να ενδιαφερθεί το ίδιο το κράτος να πάρει την τεχνογνωσία και να μας βοηθήσει, αφού το έχουμε στήσει έτσι ώστε να εξυπηρετεί τον κόσμο. Να μας πει σας παρέχουμε κάποια πράγματα αλλά φτιάχτε το, και έτσι να βοηθήσει τον κόσμο».

EPIK-Diakaiologitika_gr_F337.jpg

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια