αρχική σελίδα
Κυριακή, 22 Μαϊου 2022
ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ I FAQ's I ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ I SITE MAP I FORUM I ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΥΝΘΕΤΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Όνομα Χρήστη  
Κωδ. Πρόσβασης
»Νέος χρήστης
»Υπενθύμιση Password
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Περιπτώσεις εξαπάτησης Ελλήνων Εξαγωγέων - Ανακοίνωση του Γραφείου ΟΕΥ Βουκουρεστίου
07/01/2014
ΠΗΓΗ:ΟΕΥ

Επανερχόμενοι στο εν θέματι ζήτημα και σε συνέχεια πρόσφατων περιπτώσεων εξαπάτησης ή απόπειρας εξαπάτησης Ελλήνων εξαγωγέων, που έχουν περιέλθει εν γνώση του Γραφείου μας, θα θέλαμε να επιστήσουμε εκ νέου την προσοχή σας, προκειμένου να ενημερώσετε τα μέλη σας που πραγματοποιούν εξαγωγές - κυρίως νωπών αγροτικών προϊόντων και τροφίμων - στην Ρουμανία.
 
Η συνήθης πρακτική που παρατηρείται στις ανωτέρω περιπτώσεις παρουσιάζει τα παρακάτω κοινά στοιχεία (χωρίς να αποκλείονται άλλες πρακτικές):
- κατόπιν συμφωνίας ρουμανικής εισαγωγικής εταιρείας, (την οποία ενδέχεται να εκπροσωπεί και Έλληνας) με ελληνική εξαγωγική εταιρεία, πραγματοποιείται παραγγελία, συνήθως προφορικώς, με συμφωνία προπληρωμής του εμπορεύματος πριν τη φόρτωση.
- στη συνέχεια ο εισαγωγέας, επικαλούμενος έκτακτες ανάγκες της αγοράς ή ανάγκη άμεσης παράδοσης του προϊόντος, ή ακόμη επιθυμία αποφυγής καθυστέρησης του φορτίου στα σύνορα εν όψει Σαββατοκύριακου, αποστέλλει μέσω φαξ, πλαστό αποδεικτικό τραπεζικής εντολής (SWIFT) (συνήθως Πέμπτη ή Παρασκευή)
- εν συνεχεία πιέζει για άμεση φόρτωση του εμπορεύματος (συνήθως Παρασκευή απόγευμα) προτού επιβεβαιωθεί το έμβασμα του χρηματικού ποσού στον τραπεζικό λογαριασμό της ελληνικής εξαγωγικής εταιρείας. Η μεταφορά στις περιπτώσεις αυτές γίνεται συνήθως με μεταφορικό μέσο που έχει επιλέξει ο εισαγωγέας
- συχνά, στις περιπτώσεις αυτές, το φορτίο δεν φτάνει στη Ρουμανία με τον αρχικό μεταφορέα, ο οποίος υπογράφει και το CMR, αλλά ενδεχομένως μεταφορτώνεται σε κάποιο σημείο της διαδρομής. Συνεπώς δεν παραδίδεται κανονικά (στον αρχικό παραλήπτη) και δεν υπάρχουν πλήρη παραστατικά παράδοσης - παραλαβής του εμπορεύματος (υπογεγραμμένο - σφραγισμένο CMR).
 
Επισημαίνουμε ακόμη, ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι φερόμενες ως αγοράστριες ρουμανικές εταιρείες δεν υφίστανται ή παρουσιάζουν ασαφή στοιχεία. Ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις όπου γίνεται ενδεχομένω χρήση στοιχείων υφιτάμενων εταιρειών από τρίτους. Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο, ως πρώτο βήμα σύναψης συμφωνίας, οι Έλληνες εξαγωγείς να ελέγχουν τα στοιχεία της εταιρείας μέσω του Κοινοτικού ηλεκτρονικού συστήματος επαλήθευσης αριθμού ΦΠΑ - VIES (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/?locale=el) προς αποφυγή επιπλοκών.
 
Καθώς οι περιπτώσεις αυτές παρουσιάζουν έξαρση ιδιαίτερα σε περιόδους εορτών και αργιών, όταν οι ανάγκες της αγοράς κυρίως σε νωπά προϊόντα και λοιπά τρόφιμα (αν και όχι μόνο) είναι αυξημένες, θεωρούμε σκόπιμο όπως, ενόψει των εορτών οι Έλληνες εξαγωγείς είναι ενημερωμένοι για το πρόβλημα αυτό και ενθαρρύνονται να περιμένουν την επιβεβαίωση λήψης του εμβάσματος, πριν προχωρήσουν στην φόρτωση των προϊόντων τους, αφού βεβαίως πρώτα έχουν προβεί στον έλεγχο των στοιχείων της ρουμανικής εταιρείας μέσω του VIES και έχουν λάβει και γραπτώς την παραγγελία από την ενδιαφερόμενη ρουμανική εταιρεία.

 

Το Γραφείο μας βρίσκεται στη διάθεσή σας για περαιτέρω πληροφορίες και διευκρινίσεις που ενδεχόμενα χρειασθείτε.
 
 
Η Διευθύνουσα
Ευφροσύνη Μητά 
Σύμβουλος ΟΕΥ Α΄

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή


 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Κατάλογος Επιχειρήσεων
Επιχειρηματικός Οδηγός
Επιχειρηματικές Ευκαιρίες
Εκθέσεις/Εκδηλώσεις
Χρηματοδοτήσεις
Κλαδικές Μελέτες
Αγγελίες
Βιογραφικά Σημειώματα
Θέσεις Εργασίας
Σεμινάρια